Morda se sprašujete, zakaj smo tako navdušeni nad dejstvom, da organizacija Euro NCAP, ki izvaja varnostne teste avtomobilov, praznuje 20 let. Prav ta je v veliki meri zaslužna, da so naši avtomobili danes tako zelo varni, saj žene avtomobilske znamke, da poskušajo na področju varnosti narediti še več. Euro NCAP je neke vrste naš angel varuh na cestah in kot se pohvali, je od leta 1997 rešil že preko 78 tisoč življenj. Vas zanima varnost avtomobila 20 let nazaj in danes? Potem si nujno oglejte posnetek primerjave varnostnega trka avtomobila najnovejšega datuma in avtomobila iz konca devetdesetih.

Euro NCAP praznuje 20 let. Organizacija je od leta 1997, ko je izvedla prve varnostne trke, v imenu varnosti razbila že 1800 vozil in rešila skoraj 80 tisoč življenj. Na začetku so s svojimi varnostnimi merili naleteli na mnoge kritike (med drugim, da je nemogoče doseči vse zvezdice), toda vztrajali pri njih in sčasoma je Euro NCAP postal referenčno ime, ki ga avtomobilske znamke uporabljajo tudi kot prodajni adut.

 Tako izgleda trk avtomobila današnjega datuma ...


Tako izgleda trk avtomobila današnjega datuma …

Njihove ocene so za kupce voznikov to, kar so za gurmane Michelinove zvezdice. Posledično je Euro NCAP močno vplival na razvoj avtomobilov, saj lahko kupci objektivno primerjajo varnostno kakovost novincev na trgu. Testiranja so v dveh desetletjih pogoltnila 160 tisoč evrov, zato pa so varnostni testi močno izboljšali tako pasivno kot aktivno varnost jeklenih konjičkov in spremenili tok zgodovine, saj pred tem varnostna kakovost ni bila javna, proizvajalci pa so morali zadostiti le osnovnih zakonskim merilom.

 ... tako je jeklenega konjička zmečkalo nekoč.


… tako je jeklenega konjička zmečkalo nekoč.

Zdaj avtomobile izdelujejo tudi z mislijo na njihove teste in prav tej bruseljski organizaciji se imamo v veliki meri zahvaliti za serijske zračne blazine, ABS, sistem za preverjanje tlaka v gumah ipd.

PREBERITE ŠE: Euro NCAP 2017 – Volvo navdušil na testu trkov


Ob okroglem jubileju je inštitut Euro NCAP objavil primerjavo trka modela Rover 100 iz leta 1997 in najnovejše Honde Jazz. Razlika je očitna in zelo nazorna, usoda potnikov pa je danes v primeru trka precej manj kruta. Volvo S40 (1997) je bil prvi avto v zgodovini, ki je dobil vse varnostne zvezdice. Danes se devet od desetih prodanih avtomobilov v Evropi ponaša z oceno organizacije Euro NCAP.

Prve teste so opravil na vozilih Ford Fiesta in Volkswagen Polo, ki sta dobila tri od tedaj štirih zvezdic (danes jih je pet). Ko so tedaj ocenjevali zaščito pešcev, noben avto ni dobilo več kot dveh zvezdic. Prihodnje leto bo Euro NCAP, ki ”praži” tudi asistenčne sisteme, začel podajal tudi ocene za zaščito kolesarjev. Pod drobnogled bodo namreč vzeli še sistem za prepoznavanje kolesarjev in izogibanje nesrečam z njimi.

Galerija – Euro NCAP praznuje 20 let: