Podobno kot vsi Lotusovi avtomobili v celotni 71-letni zgodovini blagovne znamke, je Evija izdelana, da bi zagotovila izjemne vozne izkušnje tako na odprti cesti kot na dirkalni stezi. A je v marsičem mejnik saj postavlja popolnoma nove standarde hyper avtomobilov.

Ime Evija (izgovarja se kot E-vi-ya) pomeni »prvi, ki obstaja« ali »živi«. To je zelo primerno; Lotus ima nesporni ugled zaradi svojega pionirskega pristopa v avtomobilskem športu. Je pa model Evija v marsičem prvi. Vsekakor pa prvi električni Lotus. In Lotus, ki nekako spreminja naš pogled na svet superavtomobilov/hiperavtomobilov.

Pa pojdimo samo nekaterim dejstvom. Evija zmore kar 1972 konjskih moči – oziroma 2000 ps-jev. Od 0 do 100 km/h bo pospešila pod 3 sekundami, pri tem pa bo končna hitrost omejena na 320 km/h, in jo bo Evija dosegla pod 9 sekundami. Pri tem je osupljiv podatek o navoru, ki znaša kar 1700 Nm. Med drugim je tudi izjemno lahka in večinoma iz karbona. Njena teža znaša namreč le 1680 kilogramov. Pri tem pa je baterija, ki se skriva v posebni zasnovi, zmožna kar 400 kilometrov dosega. Slednja premore 70 kw/h / 2,000 kW in naj bi jo bilo moč napolniti s hitrim polnjenjem v le 18 minutah. Evijo pa bo moč tudi skoraj popolnoma individualizirati in tudi zato bo na voljo le 130 avtomobilov, ki naj bi počastili model Type 130.

Direktor podjetja Lotus Cars –  Phil Popham je na predstavitvi v Londonu dejal: “Lotus Evija je avtomobil kot noben drug. Ponovno bo vzpostavila ugled naše blagovne znamke v srcih in umih ljubiteljev avtomobilizma. Prav tako pa ta avtomobil utira pot nadaljnjim vizionarskim modelom.”

Lotus Evija - notranjost

Evija signalizira začetek sodobnega novega oblikovalskega jezika za Lotus, ki se bo razvil in ponovno pojavil na prihodnjih visoko zmogljivih modelih.

Lotus Evija - mogočen zadek z zračnim tunelom.

V središču bistva Evije je ultra-napreden popolnoma električni pogon. Razvil ga je tehnični partner Williams Advanced Engineering, znan po uspehih v motošportu, od Formule 1 do elektrifikacije prvih štirih sezon Formule E. Akumulatorska baterija je nameščena neposredno za dvema sedežema in napaja štiri zmogljive elektro motorje: gre za izjemno učinkovit sistem, ki je najlažji in energijsko najučinkovitejši električni paket, ki je bil kdajkoli vgrajen v cestni avtomobil.

Lotus Evija - izjemna stranska linija

Evija ima ceno od 1,7 milijona funtov (dodatno dajatve in davki). Bodoči kupci morajo položiti depozit v višini 250.000 £. Če vas je Evija zamikala, pa ste po vsej verjetnosti že nekoliko prepozni. Tovrstni avtomobili so velikokrat takoj razpordani.

Galerija: Lotus Evija