Mercedes je predstavil študijo razreda X, svoj prvi poltovornjak, ki bo naprodaj predvidoma konec leta 2017. Gre za nadgradnjo športnih terencev, namenjeno gradbincem, obrtnikom, kmetovalcem, gozdarjem ter športno oz. pustolovsko naravnanim družinam in posameznikom, ki se želijo prevažati v slogu. Nov razred napovedujeta dve študiji, in sicer Concept X-Class Powerful Adventurer in Concept X-Class Stylish Explorer, ki poudarjata nežno in grobo plat urbanega poltovornjaka. Se bodo po terencih zdaj množično pomehkužili še poltovornjaki? Za urbane avanturiste bo nekako potrebno poskrbeti!

Mercedes je napovedal razred X! Je pickup novi SUV? Poltovornjaki v Evropi še zdaleč niso tako priljubljeni kot v ZDA (okoli 30-odstotni delež) in recimo v Avstraliji (24-odstotni delež). A to se kani spremeniti, saj je na vlak poltovornjakov z razredom X sedel tudi Mercedes-Benz in svoj pohod z njimi med drugim napovedal tudi za Evropo.

Mercedes se podaja v poltovornjaške vode.

Mercedes se podaja v poltovornjaške vode.

Mercedes je sploh prvi premium izdelovalec, ki se preizkuša v tem segmentu vozil, kjer so nedavno svoje novince že predstavili Renault, Toyota, Ford, Nissan …

PREBERITE ŠE: Mercedes-AMG G63 6×6 koncept – ko brezpotje postane igrišče

Srednje velike poltovornjake razreda X bodo poganjali motorji V6. Tako kot SUV-ji, ki so presegli dojemanje vozila za težke terene ter se pomehkužili, bo Mercedes z razredom X poskušal spremeniti mišljenje in percepcijo o poltovornjakih kot striktno delovnih vozilih.

Poltovornjaki želijo postati vsakdanje vozilo, zato je standard že postala dvojna kabina, sicer na račun prtljažnega prostora, a se je na ta način poltovornjak približal ‘raji’.
Mercedes-Benz z razredom X stavi na evropski, avstralski, brazilski, argentinski in južnoafriški trg, medtem ko se ne misli resno vmešavati v zibelko poltovornjakov, ZDA, kjer so raziskave pokazale, da Američani pretežno prisegajo na domače znamke.

Vozilo bo lahko vleklo tovor, težak do 3,5 tone, nosilnost vozila pa bo znašala 1,1 tone. Kot rečeno, ga bodo poganjali šestvaljni dizelski motorji s stalnim pogonom na štiri kolesa. Ker bodo imel reduktor in dve zapori diferenciala z elektronsko podporo, bodo navor usmerjali na kolo z najslabšim oprijemom. Pogled pod ‘krilo’ razkriva listnate vzmeti na zadnji premi, ki so jih združili z vijačnimi.

Tehniko si bo Mercedes razreda X delil z Nissanovim modelom P300 Navaro in Renaultovim Alaskanom. Medtem ko študija Stylish Explorer razkazuje nežno plat tovornjaka – družinsko in mestno uporabnost –, pri študiji Powerful Adventurer do izraza pride njegova bolj groba stran in podčrtuje klasične, gospodarske kakovosti poltovornjakov.

Galerija – Mercedes razred X: