Ker obstaja veliko nasprotujočih si nasvetov o zdravju in telesni pripravljenosti, smo zbrali mite o telovadbi, v katere moraš nehati verjeti. Le znanstveno dokazane resnice ti bodo pomagale, da dosežeš svoj cilj!

Zdaj lahko povsod najdeš nasvete o tem, kako svojo fitnes pot voditi karseda uspešno. Že se navadiš na določene rutine, pojavijo se nove. Kaj je prav in narobe, več ni jasno, a z gotovostjo je moč trditi, da so to miti o telovadbi, v katere moraš nehati verjeti. Znanost namreč pravi drugače!

MIT 1

Počasen metabolizem je glavni krivec za pridobivanje teže v starosti.

RESNICA: Zmogljivost za izgorevanje kalorij se z leti zmanjšuje, zato človeški metabolizem postane bolj preračunljiv, ugotavljajo na Nacionalnem inštitutu za zdravje. To pomeni, da metabolizem ni krivec, ko gre za pridobivanje teže, temveč je to bolj povezano z vzorci aktivnosti, ki sčasoma počasi upadajo. Najboljši način za preprečevanje povečanja telesne mase je seveda telesna aktivnost.

MIT 2

Če želite ostati v formi, je dovolj, da ste aktivni enkrat ali dvakrat na teden.

RESNICA: Enkrat ali dvakrat na teden ni dovolj za ohranjanje zdravega telesa. Če želite doseči rezultate, morate biti aktivni od tri do petkrat na teden, pravi fiziolog Chris Jordan. Njegov pogled podpira nova študija, ki je bila objavljena januarja v reviji American Heart Association Circulation, v kateri so dokazali, da so bili najboljši rezultati za zdravje srca pri tistih udeležencih, ki so telovadili štirikrat ali petkrat na teden.

MIT 3

Najboljši čas za telovadbo je zjutraj.

RESNICA: Najboljši čas za vadbo je kadarkoli, če vam to omogoča konsistentnost. Želite, da telesna aktivnost postane vaša vsakodnevna navada, torej če ste vajeni izvajati aktivnost zjutraj, pač to počnite. Če to počnete raje zvečer, je tudi tako v redu.

MIT 4

Telovadba z utežmi spreminja maščobo v mišice.

RESNICA: Fiziološko gledano, sta to dve različni tkivi. Maščobno tkivo najdemo pod kožo, razporejeno med mišicami in notranjimi organi. Mišično tkivo pa najdemo vsepovsod po telesu. Aktivnost z utežmi pomaga zgraditi mišično tkivo v in okoli maščobnega tkiva. Najboljši način za zmanjšanje maščobnega tkiva pa je vnašanje primerne prehrane.

MIT 5

Telovadba je najboljši način za izgubo teže.

View this post on Instagram

Heyhey👋🏼 Wanna know one of my basic rules in life? Always be genuine! Make sure you stand behind whatever it is that you're doing and you will succeed! I truly believe people will notice your genuineness and this will help you grow. In my case kinda literally when it comes to Instagram🙈 I find it amazing how I get to share my visions, ideas and thoughts with more & more of you! 💕 💕 . I was shocked to find out today that my tens of huge websites have shared my pictures and messages😱👀 Do think it's weird they didn't inform me but hey: as long as a positive message gets send out I'm happy! (If you find me somewhere on the world wide web let me know!)🔍 . Although it's great to get called "stunning" or whatever on such big pages, it doesn't mean much compared to the sweet messages I get from you guys! Your love & support is incredible and I truly believe that together we stand stronger than everything! 👯 . As one website said I have won "legions" of followers. (As someone who followed ancient Greek & latin this word makes me so happy😂) Lol anyway, I don't see you as MY little army. I see you as the warrior YOU are. I am so incredible proud of all the girls & women who message me how they are working on their body, self esteem or health! Go got this girl!👊🏼 . Also since my name actually means warrior I kinda want to call you all Imre's warriors⚔️ #imreswarriors #newfavoritehashtag Who's in?? 🙋🏻 Not that we'll be using violence though🙅🏻 We'll all be peacefully fighting for ourselves. Fighting to become our best version & to love ourselves unconditionally!❤❤

A post shared by Imre Çeçen 🇳🇱🇹🇷 (@imrececen) on

RESNICA: Če želite izgubiti težo, ni dovolj zgolj, da telovadite, temveč morate tudi jesti ustrezno hrano. Strokovnjaki pravijo, da se zmanjševanje teže začne s prehrano, kar pomeni, da ima hrana večjo vlogo kot telovadba.

MIT 6

Potrebujete nekaj tednov, da ‘pridete ven iz forme’.

RESNICA: Pri večini ljudi začne mišično tkivo ‘upadati’ že v enem tednu brez redne vadbe. Če prenehate s telovadbo, boste dejansko po tednu dni opazili, da telo ni več utrjeno, pravi Shawn Arent, direktor Centra za zdravje in človekovo uspešnost na Univerzi Rutgers.

MIT 7

Če želite doseči učinek, se morate potiti.

RESNICA: Telovadba, pri kateri se potite, ni edina oblika aktivnosti, ki šteje. Vsaka aktivnost ima koristi za vaše možgane in telo, so ugotovili v raziskavah, objavljenih v Journal of the American Heart Association. V raziskavi o telesni aktivnosti in stopnji umrljivosti so analizirali 4800 odraslih in ugotovili, da so ljudje, ki so približno 30 minut dnevno vadili, zmanjšali verjetnost, da bodo umrli zaradi kateregakoli vzroka, v primerjavi z ljudmi, ki niso aktivni. Vrsta vadbe je manj pomembna kot dejstvo, da se le gibljete.