Prvi dnevi na novem delovnem mestu so lahko nadvse zabavni, popolnoma stresni ali pa so mešanica obojega. Drži, na začetku vaša glava prejme kup novih informacij, vi pa si vse te skušate čim prej zapomniti. A kljub temu vam marsikateri podatek v navalu informacij uide. Da se boste čim bolje znašli prve tedne v novi službi, smo za vas pripravili seznam 10 stvari, ki jih nikar ne počnite na novem delovnem mestu.

Nova služba: česa nikakor ne smemo početi?

Zamujanje

Če želite narediti dober vtis na nadrejene in sodelavce, bodite popolnoma točni že prvi dan. Vedite, da zamujanje na delovnem mestu še nikoli ni bilo sprejemljivo. In še nekaj: gneča na cesti, zastoji in nesreče niso dober vzrok za zamudo. Zjutraj se raje nekoliko prej odpravite od doma in pridite na delo pravočasno.

Primerjava nove in stare službe

Če verjamete ali ne, tudi vi ne bi prav lepo gledali novega sodelavca, ki bi ves čas ponavljal: »Tega mi v prejšnjem podjetju nismo počeli tako!« Če vam je staro podjetje tako zelo všeč, zakaj niste ostali kar tam? Ne govorite o svoji prejšnji zaposlitvi – opazujte, kaj je na novem delovnem mestu drugače in glede tega postavljajte vprašanja. Na primer zakaj so neko delo opravili tako, kot so ga.

Deljenje neželenih nasvetov

Zaposleni ste šele nekaj dni in že želite poučevati svoje nove sodelavce, kako naj opravljajo svoje delo. Če bodo želeli vaš nasvet, bodo zanj prosili. Zato nikar ne delite nasvetov, če vas ne vprašajo po njih.

“Trobentanje” o vaših dosedanjih dosežkih

Joj, si predstavljate, kako grozljivo je poslušati hvalisanje novega sodelavca o njegovih življenjskih dosežkih, čeprav ga o tem sploh ne povprašamo? Če bodo vaši sodelavci želeli izvedeti kaj o vaših predhodnih dosežkih in opravljanju prejšnjih služb, vas bodo o tem povprašali ali zadeve preverili na vašem profilu na LinkedInu. Jasno?

Prevzetnost

Če so vas zaposlili kot novega vodjo, to pomeni, da so vam zaupali širok spekter delovnih nalog, ki zaobjema več obveznosti, kot jih imajo nekateri zaposleni. A pazite, ne terorizirajte podrejenih in jim jasno in glasno zatrjujte, da ste pomembnejši kot oni. S tem boste nakazali, da ste negotovi pri opravljanju svojega dela. Zadeva ne deluje, še posebej če ste novi.

PREBERITE ŠE: Kako uspešno sodelovati z nerazumnimi ljudmi?

Nova služba: česa ne smemo početi? Gotovo ne smemo "trobentati" o dosedanjih dosežkih.

Nova služba: česa ne smemo početi? Gotovo ne smemo “trobentati” o dosedanjih dosežkih.

Pometanje s konkurenco na delu

Večina od vas želi že v prvih nekaj dneh navdušiti šefa in kolege, sodelavce, prikazati vse svoje spretnosti in predanost viziji organizacije. Kakorkoli, pazite, da ne boste že v prvem tednu popolnoma pometli s konkurenco. Ne pretiravajte, saj bodo začeli sodelavci na vas gledati kot na veliko grožnjo. Svoje sposobnosti dokažite raje korak za korakom.

Preživljanje časa na družbenih omrežjih

Plačani ste za produktivnost na delovnem mestu, ne za igranje igrice Farmville ali za pogovor na Facebooku s kolegom iz srednje šole. No, razen če je to del vaše službe. Sicer aktivnosti na družbenih omrežjih raje prihranite za čas med malico ali odmorom. In tudi takrat ne pozabite za te reči uporabljati osebnega računalnika ali osebnega telefona.

Prekinjanje sogovornika

Kadar koga prekinjate med govorjenjem, ga ne le ovirate, temveč tudi dajete zelo slab vtis o sebi in svojem obnašanju. Naučite se poslušati. Tako si boste pridobili občudovanje in spoštovanje.

Kričanje

Vsekakor postanejo situacije na delu kdaj frustrirajoče, a za to, da se nekdo na delovnem mestu obnaša kot otrok, ni opravičila. Izkoristite svojo notranjo moč in v še tako stresni situaciji poskušajte ostati mirni, racionalni in predvsem človeški. Neželeno situacijo boste tako zagotovo rešili prej, kot če postanete arogantni in nesramni.

Ustvarjanje zarote

S sprožanjem motenj v timskem vzdušju ne boste dosegli ničesar drugega kot slabo samopodobo in neproduktivnost. Bodite raje iskreni z ekipo in si prizadevajte probleme reševati, ne ustvarjati novih.