Ferrari se z modelom F12 TDF spominja svojih zmag na dirkah Tour de France, kjer je bil absolutni vladar v 50. in 60. letih prejšnjega stoletja. Šlo je za dirke, kjer so mišice napenjali dirkalniki, ki so morali obvladati tako ceste kot dirkališča. Vsak dan so morali prevoziti 400 kilometrov, Ferrari pa je sredi prejšnjega stoletja znal to najbolje. Ekstremni športni model F12 TDF je utelešenje tega, torej avtomobila, ki ga lahko zapeljete z dirkališča na ceste za navadne smrtnike, pa mu ni para ne na enem ne na drugem terenu.
In zdaj, ko smo oznako TDF dali z mize, ugotovimo, da je Ferrari F12 TDF pravzaprav ekstremna in izboljšana različica modela F12 Berlinetta, ki so ji zmanjšali maso, povečali nazivno moč in napeli gube (beri: izboljšali aerodinamiko). Žene ga atmosferski 6,3-litrski bencinski motor V12, ki zmore 574 kW (780 KM) moči pri 8.500 vrtljajih v minuti oziroma 703 Nm navora pri 6.750 vrtljajih v minuti, pri čemer so 4/5 moči (!) na voljo že pri 2.500 vrtljajih. Za prenos moči skrbi nadgrajeni F1 DCT 7-stopenjski menjalnik, ki so mu skrajšali prestavna razmerja in omogoča za 40 odstotkov boljši čas prestavljanja v nižjo prestavo in 30 v višjo. To se prevede v boljši pospešek, zato zmore od 0 do 100 km/h pospešiti v pičle 2,9 sekunde (Berlinetta potrebuje 3,1 sekunde), pri 200 km/h pa je, ko so običajni avtomobili šele pri stotici (po 7,9 sekunde). Največja hitrost je zunajzemeljska – 340 km/h!
PREBERITE ŠE: Ferrari 488 Spider: ”plešasta” različica modela 488 GB
Te številke so terjale svoj davek pri številnih delih avtomobila. Med drugim so se zato poredila prednja kolesa (275 mm), ki so za izboljšano dinamičnost športnika osem odstotkov širša kot zadnja. Sploh prvič so pri Ferrariju v avto vgradili napreden sistem upravljanja zadnjih koles, ki so mu nadeli ime VSW, kar je krajše za ”Virtual Short Wheelbase”, ki bo svoje odlike pokazal predvsem v hitrih ovinkih, saj bo vozniku omogočil več nadzora nad vozilom. Seveda pa ne gre spregledati aerodinamičnega pritiska k tlom, ki je kar 87-odstoten, izjemen podtlak pa gre na dušo tudi večjega spojlerja, mnoštva rež, spremenjenega zračnega mostu na sprednjih odbijačih in svežega usmerjevalnika zraka spredaj.
Ferrari je modelu F12 TDF nadel enodelne zavorne nagobčnike (beri: čeljusti), ki jih ima tudi LaFerrari in omogočajo izjemno kratko zavorno pot (za ustavitev od 100 do 0 km/h potrebuje le 30,5 metra, če začne zavirati pri 200 km/h, miruje že po 121 metrih). Novi so karbonski paneli vrat, da fino brušenega usnja alkantara niti ne omenjamo. Izdelali bodo le 799 primerkov, zato nikar ne omahujte, če vam je všeč. Upajmo, da ste eden izmed najbogatejših Slovencev, kajti zagotovo ne bo poceni.
You must be logged in to post a comment.